BACK to CARS

modifications:

SAAB 900 turbo 16S aero

MY 1992
trionic 5.5
moded

saab 900 xcroco trionic td04 19T msTun | 900classicThe 900 “xcroco” went through a succession of transformations over the 10 years in my hands:

start: factory 900 turbo 16S (aero / fpt 160 KM), red box, wide arches (like carlsson), German market

chassis overhauls 

stage I: tweaked apc, inlet, ractive filter and many other typical things

stage II: EVC HKS, 9000 brakes, steel hoses, drilled disks, ebc pads, front mounted intercooler, custom intake

stage III: td04 trim 19, 1.5 bar boost, 80mm downpipe, swedish dynamics clutch, silicone hoses (water)

stage X:

  • trionic 5.5
  • soft by msTun,
  • simens deca 630cc injectors,
  • HKS bov,
  • more modded intake,
  • straight inlet (no amm needed),
  • custom exhaust maniforl,
  • changed turbocharger’s possition (along engine to improve gas circulation)

 

Był to pierwszy w Polsce tak zaawansowanie przerobiony i mocny krokodyl (przy sprzedaży sporo tę moc okrojono).

Poza sukcesem z systemem trionic 5.5  zmiany objęły cały samochód – od estetyki po pozostałe układy samochodu, przedni IC, duża turbosprężarka hybryda TD04 19T (łożyska melett) zamocowana z boku, na kolektorze własnego projektu, trzykrotnie większe wtryski siemens-deka 630 ccm.

Lista akcesoriów fabrycznych: pakiet aero, podgrzewanie płynu spryskiwaczy, dodatkowe zegary, drewniana blenda deski, drewniane wstawki drzwiowe, dodatkowe głośniki, pakier audio Clarion z EQ (finalnie usunięty, podobnie jak klimatyzacja i skórzana kierownica momo), drewniana kierownica raid i dźwignia zmiany biegów, żółte nakładki reflektorów i inne.

Akcesoria niefabryczne to głównie zegary i czujniki (egt, afr), tylna roleta SAABa (z 9000 lub 9-3?), BOV by HKS, głośniki w boczkach przednich drzwi.

Poza tym, dzięki zapasom części z wizyt w Trollattan dużo elementów zostało wymienionych na fabrycznie nowe (dywan i dywaniki, boczki, podnośniki szyb, nie wspominając o częściach mechanicznych).

Finalna specyfikacja techniczna:

turbosprężarka: hybryda TD04HL 19T

kolektor: skrzynkowy dorabiany na zamówienie ze stali nierdzewnej;

wydech: custom downpipe 3″ , katalizator sportowy AWG 350 KM; cat back seryjny;

dolot: używany z powodzeniem od lat stożek ractive w osłonce, średnica 76 mm, umieszczony tuż za prawym reflektorem; gruby FIMC; BOV HKS SSQV III;

przewody olejowe do turbo: teflon w stalowym nierdzewnym oplocie, hansa flex; podobnie zbrojone przewody wody;

odstojnik oleju (siemota/forge) i odma dostosowana do nowej konstrukcji ostojnik-turbo-dolot;

sterowanie silnika (tronic 5.5):
– wiązka z saab 9000 turbo
– czujnik wału tronic 5 umocowany na customowym impulsatorze
– BCV z trionic’a 7;
– ecu w miejscu… mniej więcej standardowego APC
– wtryski Siemens Deka 630 ccm 
– świece BCR8ES 10
– 3-barowy map sensor
– program w wersji maks. dawał 1,6 bara doładowania (troszkę ponad 300 KM i 480Nm).

pompa: walbro 185 l/min

zasilanie: czerwona optima leżąca płasko w bagażniku

hamulce: przód zaciski ate z 9k, przewody w oplocie goodridge‘a; z tyłu standardowe zaciski 9cc, tarcze nawiercane zimmermann i zielone EBC, ręczny na tył, płyn motul RBR 600

skrzynia: długa (GM457xx), olej Quaker State 75W Super Quadrolube

sprzęgło: spiek 6-łopatkowy Swedish Dymamics, nowy docisk Sachsa (standard)

Sprzedany wiosną 2011 r. w “odchudzonej” wersji (czerwone wtryski Bosch, standardowa turbina T25, program na ok. 200 KM)

xcroco turboS trionic
  • Date
  • Categories
  •  Client
  • Skills
    185 HP
  • Colors
  • Used System
    lucas 14.1

You may also like