xcroco turboS trionic
modifications:
SAAB 900 turbo 16S aero
MY 1992
trionic 5.5
moded
The 900 “xcroco” went through a succession of transformations over the 10 years in my hands:
start: factory 900 turbo 16S (aero / fpt 160 KM), red box, wide arches (like carlsson), German market
chassis overhauls
stage I: tweaked apc, inlet, ractive filter and many other typical things
stage II: EVC HKS, 9000 brakes, steel hoses, drilled disks, ebc pads, front mounted intercooler, custom intake
stage III: td04 trim 19, 1.5 bar boost, 80mm downpipe, swedish dynamics clutch, silicone hoses (water)
stage X:
- trionic 5.5
- soft by msTun,
- simens deca 630cc injectors,
- HKS bov,
- more modded intake,
- straight inlet (no amm needed),
- custom exhaust maniforl,
- changed turbocharger’s possition (along engine to improve gas circulation)
Był to pierwszy w Polsce tak zaawansowanie przerobiony i mocny krokodyl (przy sprzedaży sporo tę moc okrojono).
Poza sukcesem z systemem trionic 5.5 zmiany objęły cały samochód – od estetyki po pozostałe układy samochodu, przedni IC, duża turbosprężarka hybryda TD04 19T (łożyska melett) zamocowana z boku, na kolektorze własnego projektu, trzykrotnie większe wtryski siemens-deka 630 ccm.
Lista akcesoriów fabrycznych: pakiet aero, podgrzewanie płynu spryskiwaczy, dodatkowe zegary, drewniana blenda deski, drewniane wstawki drzwiowe, dodatkowe głośniki, pakier audio Clarion z EQ (finalnie usunięty, podobnie jak klimatyzacja i skórzana kierownica momo), drewniana kierownica raid i dźwignia zmiany biegów, żółte nakładki reflektorów i inne.
Akcesoria niefabryczne to głównie zegary i czujniki (egt, afr), tylna roleta SAABa (z 9000 lub 9-3?), BOV by HKS, głośniki w boczkach przednich drzwi.
Poza tym, dzięki zapasom części z wizyt w Trollattan dużo elementów zostało wymienionych na fabrycznie nowe (dywan i dywaniki, boczki, podnośniki szyb, nie wspominając o częściach mechanicznych).
Finalna specyfikacja techniczna:
turbosprężarka: hybryda TD04HL 19T
kolektor: skrzynkowy dorabiany na zamówienie ze stali nierdzewnej;
wydech: custom downpipe 3″ , katalizator sportowy AWG 350 KM; cat back seryjny;
dolot: używany z powodzeniem od lat stożek ractive w osłonce, średnica 76 mm, umieszczony tuż za prawym reflektorem; gruby FIMC; BOV HKS SSQV III;
przewody olejowe do turbo: teflon w stalowym nierdzewnym oplocie, hansa flex; podobnie zbrojone przewody wody;
odstojnik oleju (siemota/forge) i odma dostosowana do nowej konstrukcji ostojnik-turbo-dolot;
sterowanie silnika (tronic 5.5):
– wiązka z saab 9000 turbo
– czujnik wału tronic 5 umocowany na customowym impulsatorze
– BCV z trionic’a 7;
– ecu w miejscu… mniej więcej standardowego APC
– wtryski Siemens Deka 630 ccm
– świece BCR8ES 10
– 3-barowy map sensor
– program w wersji maks. dawał 1,6 bara doładowania (troszkę ponad 300 KM i 480Nm).
pompa: walbro 185 l/min
zasilanie: czerwona optima leżąca płasko w bagażniku
skrzynia: długa (GM457xx), olej Quaker State 75W Super Quadrolube
sprzęgło: spiek 6-łopatkowy Swedish Dymamics, nowy docisk Sachsa (standard)
Sprzedany wiosną 2011 r. w “odchudzonej” wersji (czerwone wtryski Bosch, standardowa turbina T25, program na ok. 200 KM)