BACK to CARS

modifications:

SAAB 900 turbo 16S aero  / Viking

MY 1991
tuned

The 900 “xcroco” :

start: factory 900 turbo 16S (aero / fpt 160 KM), red box, UK market

stage I: tweaked apc

saab 900 turbo16S aero cabrio

saab 900 turbo16S aero cabrio

SAAB 900 turbo 16S aero  / Viking – najmocniejsza i najlepiej wyposażona fabryczna wersja.
MY 1991 – nowa wersja podłogi – nowe usztywnienia, nowe mocowania foteli (4 śruby), nowe mocowanie kanapy (wciskana), bezpieczniki pod kanapą

Samochód przez jakiś czas był zarejestrowany w Anglii, garażowany i utrzymywany w “perfekcyjnym” stanie – zobacz

Jak przystało na stary samochód – został jednak rozebrany, by obejrzeć elementy, których się zazwyczaj nie ogląda. Ingerencja blacharza była niewielka, jednak zabezpieczenia i odnowienie wielu elementów zabrało ponad rok czasu.

Tradycyjnie czerwone (219 Talladega Red – zobacz tabelę kolorów). Zmodyfikowane nie tyle, by pretendowało do najszybszych, ale pod kątem wygody. Innymi słowy: możliwie szybkie cabrio z myślą o jeździe bez dachu, a nie na hamowni. Wynika to z faktu niskiej (i to raczej eufemizm) sztywności nadwozia – szczególnie ze złożonym dachem – której to w dodatku nie ma jak poprawić. Wszelkiego rodzaju pająki znane z 9-3 tu nie mają zastosowania.

Factory extras:

  • czerwone APC z wpisaną do dowodu mocą 185 KM
  • intercooler pełne aluminium (Hirsch; szerokie rury i komplet strumienic)
  • najdłuższe przełożenie pierwotne
  • automatyczna skrzynia
  • ospoilerowanie – pakiet aero
  • obniżone zawieszenie aero ze stabilizatorem
  • sportowa kierownica skórzana momo (sygnowana saab)
  • skórzana tapicerka bufallo grey (boczki nowe, stan b. dobry)
  • elektrycznie regulowane fotele
  • elektryczne lusterka
  • elektryczne szyby
  • elektrycznie składany dach (sama znam takich, co rozkładają ręcznie i myślą że wszystkie z tamtych czasów tak mają)
  • podgrzewane fotele
  • elektrycznie poziomowane reflektory
  • hak (wbity)
  • dodatkowe zegary (vdo – wymienione z czujnikami na fabrycznie nowe)
  • klimatyzacja (kompletnie nowa, R134)
  • wycieraczki reflektorów
  • ogrzewana tylna szyba (nowa)
  • tempomat
  • platynowe świece NGK
  • osłona dachu tonneau

Improvements:

  • big front brakes from saab 9000
  • teflonowe w nierdzewnym oplocie przewody hamulcowe goodridge – dorobione na wymiar; komplet
  • silikonowe węże płynu chłodniczego – 5 warstwowy wysokiej jakości silikon; przygotowane na moje zamówienie i obecnie w sprzedaży
  • zmodyfikowany moduł otwierania szyb (9-3)
  • nowe przednie reflektory przeciwmgielne Bosch (dokładnie takie były wśród akcesoriów), nowe mocowania, których przygotowanie zleciłem na wzór oryginałów (przygotowałem serie, więc kilka osób się załapało)
  • dodatkowa ramka pod eq (kolejna akcja saabowych serii akcesoriów) przygotowana na wzór akcesoryjnej, ale na dodatkowy zegar i dwa przyciski – reostat i włącznik przeciwmgielnych
  • reostat grzania przedniego fotela kierowcy
  • dodatkowy wskaźnik doładowania nowy vdo
  • osłona termiczna turbiny i downpipe’u
  • nowe wstawki boczne z alcantary
  • radio przeniesione na dół – na clariona z cd i eq nie ma już miejsca
  • współczesne osłony termiczne od środka na tunelu
  • ogrzewane lusterka

Other:

  • alarm with GPS localizer; open doors with remotes

Overhaul:

  • hood – 2015
  • rear part of hood with glass –  2017
  • front windshield 2015
  • regulacja i konserwacja mechanizmu dachu oraz poszycia
  • komplet nowych uszczelek szyb bocznych
  • nowy wydech
  • nowa deska rozdzielcza
  • nowy akumulator
  • wymiana osłony termicznej wydechu zewnętrznej oraz wewnętrznej!!!
  • zdarte wygłuszenia całej podłogi; zabezpieczenie: fertan+epoksy+baty butylowe+maty kauczukowe
  • usunięcie rdzy od wewn. maski (zalewanie cyną bez spawania) – malowanie całej maski
  • wyjęcie szyby, wyczyszczenie podszybia po nieumiejętnym wklejeniu szyby – lakierowanie podszybia
  • lakierowanie przedniego zderzaka
  • lewe drzwi zmieniane ok. 2008 na nowe! (do wersji aero)
  • polerka (2016)
  • regeneracja turbosprężarki 2018
  • układ hamulcowy – kompletnie, także nowe linki do ręcznego
  • układ chłodzenia – kompletnie, nowa chłodnica, zbiorniczek i przewody
  • wymiana maglownicy (regenerowana) oraz nowe węże
  • klimatyzacja – zmiana czynnika – kompletnie nowa
  • podnośniki – wymiana mechanizmów, część nowych silniczków
  • nowe świece platynowe bcp7ev
  • osłony chłodnicy oleju silnika i skrzyni
  • masa zregenerowanych część: wybranych, wypiaskowanych i ocynkowanych (osłony tarcz, z komory z zawieszenia)
  • kompletna regeneracja głowicy
  • wymieniony komplet zamków (wraz ze stacyjką), nowe kluczyki
  • wymienione silniczki wycieraczek
  • nowe reflektory
  • nowe kierunki (przezroczyste) z przodu i boczne
  • układ elektryczny – powymieniane złącza i zaśniedziałe kable
  • odnowione proszkowo felgi aero
  • nowe opony dunlop 195/60 V
  • poprawiona elektronika – lucas 14.1 – zero błędów – mam komputer diagnostyczny ISAT
  • liczne drobiazgi wymienione na to co mam w sporych zapasach (np. nowy pas nad szybą, włączniki etc.)

Wszelkie prace wykonuję sam zgodnie z dokumentacją techniczną (a dysponuję kompletną) przy wsparciu  (i u) emsta – msTun.pl

Krokodylami zajmuję się od 20 lat, o rekomendację można też spytać Andrzeja Zaborowskiego

with car:

  • papierowa instrukcja użytkowania
  • komplet dokumentów
  • ubezpieczenie OC
  • wsparcie know-how przez pół roku
  • niespodzianki

2019 – actual

Wordpress Gallery Plugin Free

Extras

Wordpress Gallery Plugin Free

2016-18

Wordpress Gallery Plugin Free

Overhauls, works and changes

Wordpress Gallery Plugin Free

Struglgle with rost

Wordpress Gallery Plugin Free
xcroco cabrio
  • Date
  • Categories
  •  Client
  • Skills
    185 HP
  • Colors
  • Used System
    lucas 14.1

You may also like