saab 900 xcroco trionic td04 19T msTun | 900classicKrokodyl przez 10 lat w moich rękach przechodził kolejne przemiany: od zwykłego 900 16v turbo S (aero / fpt 160 KM), przez modyfikacje apc, zewnętrzne sterowanie elektroniczne – EVC firmy HKS po pełną przeróbkę sterowania na trionic. Modyfikację systemu by msTun zrobiono w 2010 roku, a trionic 5.5  z pozostałymi modyfikacjami dał potencjalną moc sporo ponad 300 KM.

Był to pierwszy w Polsce tak zaawansowanie przerobiony i mocny krokodyl (przy sprzedaży sporo tę moc okrojono).

Poza sukcesem z systemem trionic 5.5  zmiany objęły cały samochód – od estetyki po pozostałe układy samochodu, przedni IC, duża turbosprężarka hybryda TD04 19T (łożyska melett) zamocowana z boku, na kolektorze własnego projektu, trzykrotnie większe wtryski siemens-deka 630 ccm.

Lista akcesoriów fabrycznych: pakiet aero, podgrzewanie płynu spryskiwaczy, dodatkowe zegary, drewniana blenda deski, drewniane wstawki drzwiowe, dodatkowe głośniki, pakier audio Clarion z EQ (finalnie usunięty, podobnie jak klimatyzacja i skórzana kierownica momo), drewniana kierownica raid i dźwignia zmiany biegów, żółte nakładki reflektorów i inne.

Akcesoria niefabryczne to głównie zegary i czujniki (egt, afr), tylna roleta SAABa (z 9000 lub 9-3?), BOV by HKS, głośniki w boczkach przednich drzwi.

Poza tym, dzięki zapasom części z wizyt w Trollattan dużo elementów zostało wymienionych na fabrycznie nowe (dywan i dywaniki, boczki, podnośniki szyb, nie wspominając o częściach mechanicznych).

Finalna specyfikacja techniczna:

turbosprężarka: hybryda TD04HL 19T

kolektor: skrzynkowy dorabiany na zamówienie ze stali nierdzewnej;

wydech: custom downpipe 3″ , katalizator sportowy AWG 350 KM; cat back seryjny;

dolot: używany z powodzeniem od lat stożek ractive w osłonce, średnica 76 mm, umieszczony tuż za prawym reflektorem; gruby FIMC; BOV HKS SSQV III;

przewody olejowe do turbo: teflon w stalowym nierdzewnym oplocie, hansa flex; podobnie zbrojone przewody wody;

odstojnik oleju (siemota/forge) i odma dostosowana do nowej konstrukcji ostojnik-turbo-dolot;

sterowanie silnika (tronic 5.5):
– wiązka z saab 9000 turbo
– czujnik wału tronic 5 umocowany na customowym impulsatorze
– BCV z trionic’a 7;
– ecu w miejscu… mniej więcej standardowego APC
– wtryski Siemens Deka 630 ccm 
– świece BCR8ES 10
– 3-barowy map sensor
– program w wersji maks. dawał 1,6 bara doładowania (troszkę ponad 300 KM i 480Nm).

pompa: walbro 185 l/min

zasilanie: czerwona optima leżąca płasko w bagażniku

hamulce: przód zaciski ate z 9k, przewody w oplocie goodridge‘a; z tyłu standardowe zaciski 9cc, tarcze nawiercane zimmermann i zielone EBC, ręczny na tył, płyn motul RBR 600

skrzynia: długa (GM457xx), olej Quaker State 75W Super Quadrolube

sprzęgło: spiek 6-łopatkowy Swedish Dymamics, nowy docisk Sachsa (standard)

Sprzedany wiosną 2011 r. w “odchudzonej” wersji (czerwone wtryski Bosch, standardowa turbina T25, program na ok. 200 KM)

Wordpress Gallery Plugin Free