SAAB 900 turbo LPT MY 1992 2012 – upgrade to FPT + stage2 (?): FMIC, apc-mod, exhaust mod 2019 – 2020 – assembly from bare sheet metal on new or renovated parts; engine overhaul; ‘7’ prime gear; new interior; new battery instalation in trunk Improvements: big front brakes from saab 9000 Other: Overhaul:

Read More

The TEVES Mark II ABS System The main difference between the TEVES Mark II and Mark IV systems is that the Mark II is an integrated ABS System as opposed to the non-integrated system of the Mark IV. What that means to us is that our system contains all the controlling hydraulic components into one […]

Read More

Colour codes  colour codes Code Colour Solid Metallic note 111 Anthracite grey 1-layer 112 Slate blue Base also spoiler 113 Amaranth red Base 114 Granite grey 1-layer Spoiler only 116 Azure blue X 117 Platinum blue Base Year 1984-85 120 Cochenille red Base Year 1984-85 121 Cinnober red X 124 Carmin red 1-layer 125 Ruby […]

Read More

Decoding the VIN (Vehicle Id number – chassie number) Year 1984-1985 —————————————— Example YS3 A T 3 5 S X E 1 000001 Pos 1-3 Manufacturer: YS3 = SAAB-Scania AB Pos 4 Production track: A = 900 Pos 5 Model: L = GL M = GLs, GLi, i H = GLE, EMS T = Turbo […]

Read More

Potrzebne narzędzia: szczypce średniokanałowe, epoksyda JB Weld, narzędzie do wyszukiwania. Wskaźnikiem jest rura, która wisi w górnej części zbiornika paliwa.  Pęka w punkcie zamocowania na górze rury, a rura, drążek wewnętrzny, pływak i inne małe kawałki kończą się wewnątrz zbiornika. Górna część jednostki nadawczej pozostaje zamknięta na zbiorniku, a jedynym objawem jest całkowity brak ruchu […]

Read More

polskiEnglish Przejechać się i rozgrzać samochód. Następnie podnieś go, najlepiej tak wysoko, jak to tylko możliwe. Zdejmij płytę ślizgową, jeśli jest wyposażona, dwie śruby i dwie nakrętki, 12 mm na śrubach i 13 mm na nakrętkach. Przed zdjęciem płyty należy upewnić się, że między płytą a dnem przekładni jest wolna przestrzeń. Jeśli płyta została wygięta [...]
Read More

SAAB 900 turbo 16S aero  / Viking – najmocniejsza i najlepiej wyposażona fabryczna wersja. MY 1991 – nowa wersja podłogi – nowe usztywnienia, nowe mocowania foteli (4 śruby), nowe mocowanie kanapy (wciskana), bezpieczniki pod kanapą Samochód przez jakiś czas był zarejestrowany w Anglii, garażowany i utrzymywany w “perfekcyjnym” stanie – zobacz Jak przystało na stary […]

Read More

Krokodyl przez 10 lat w moich rękach przechodził kolejne przemiany: od zwykłego 900 16v turbo S (aero / fpt 160 KM), przez modyfikacje apc, zewnętrzne sterowanie elektroniczne – EVC firmy HKS po pełną przeróbkę sterowania na trionic. Modyfikację systemu by msTun zrobiono w 2010 roku, a trionic 5.5  z pozostałymi modyfikacjami dał potencjalną moc sporo […]

Read More

Jedyny w Polsce kompletny komputer do diagnostyki krokodyli a także 9000 oraz 900NG. Nowsze zapraszamy do Andrzeja Zaborowskiego w Piasecznie. ISAT obsługuje w krokodylach systemy: wtrysku Bosch LH 2.2, LH 2.4, LH 2.4.2 oraz Lucas 14 i 14.1; ABS; SRS. To nie tylko czytanie i kasowanie błędów, ale także procedury diagnostyczne. Oczywiście możliwości w 9000 […]

Read More