Potrzebne narzędzia: szczypce średniokanałowe, epoksyda JB Weld, narzędzie do wyszukiwania.

Wskaźnikiem jest rura, która wisi w górnej części zbiornika paliwa.  Pęka w punkcie zamocowania na górze rury, a rura, drążek wewnętrzny, pływak i inne małe kawałki kończą się wewnątrz zbiornika. Górna część jednostki nadawczej pozostaje zamknięta na zbiorniku, a jedynym objawem jest całkowity brak ruchu na wskaźniku poziomu paliwa na desce rozdzielczej.

Możesz kupić nowe jednostki od Saaba lub innych dostawców, takich jak eEuroparts. Po zakupie nowego i natychmiastowym zerwaniu go dwa tygodnie później wolę używać nadawców z samochodów w JB Weld nie sponsoruje tego bloga złomowisko.
Gdziekolwiek dostaniesz swojego nadawcę, będziesz chciał, aby było lepiej i mocniej i szybciej. Może nie szybciej, ale na pewno mocniej. JB Weld nie rozpuści się w obecności benzyny i jest to dobry wybór w celu wzmocnienia więzi między rurką a górną częścią nadawcy. Masz JB Weld w zestawie narzędzi, prawda? Jest to tuż pod taśmą przewodową i drutem do belowania na liście niezwykle ważnych narzędzi podstawowych.
JBWeld gotowy do pracy

Kilka calowych pasków każdej rurki to dużo. Dobrze wymieszać, a następnie wmasować go w szczelinę pomiędzy mosiężną górną częścią rurki a aluminiową. Używam chropowaty stary śrubokręt, który oczyścić ok przed rzeczy leczy. Sugeruję nie umieszczać go na całym obwodzie tuby – pozostawić kilka wolnych sekcji, aby umożliwić przepływ paliwa i oparów. Postaraj się nie dopuścić do powstania nadmiaru na mosiężnej, kolorowej górnej części, ponieważ może to wpłynąć na uszczelnienie i spowodować wycieki lub zapach paliwa w samochodzie. Wytrzyj nadmiar i podeprzyj go do góry nogami i daj mu dużo czasu na wyleczenie. Zostawiam go na 24 godziny. Kiedy epoksyd jest wyleczony, jesteś gotowy do zainstalowania nowego i ulepszonego nadawcy.
JB Weld w luce

Dotarcie do nadajnika poziomu paliwa jest dość proste w klasycznym hatchbacku 900. Najpierw podciągnij lukę z zapasową oponą i wyjmij ją. W zależności od modelu trzeba będzie albo odłączyć gumowe zawiasy albo wykręcić kilka śrub. Następnie należy usunąć większy kawałek sklejki pokrytej wykładziną dywanową. W moim 85 roku, to po prostu ciągnie się prosto do tyłu i do góry. W nowszych modelach trzeba będzie usunąć kilka śrub. Tak czy inaczej, upewnij się, że nie pociągniesz prosto do góry, ponieważ klipsy pod sklejką zginają się i/lub łamią. Pociągnij do tyłu około 3-4 cale, a potem od razu wyjdzie na zewnątrz.

Teraz zobaczysz dwie pokrywy w podłodze włazu. Większa z lewej strony to pokrywa pompy paliwowej. Nie musisz z tym zadzierać, ale jest to dobry moment, aby sprawdzić, czy jest on mocno uszczelniony. Jeśli masz zapach paliwa w samochodzie, zwłaszcza po napełnieniu, problemem może być luźna pokrywa. Jeśli na pompie znajduje się paliwo, możliwe, że pompa i/lub uszczelnienie pompy jest uszkodzone. Ponownie załóż pokrywę w celu uzyskania dostępu do pompy paliwowej – po prostu się włącza. Sprawdź to jeszcze raz – trudno jest prawidłowo osadzić pompę.

Mniejsza gumowa osłona po prawej stronie stanowi dostęp dla nadawcy poziomu paliwa. Jest to dobry moment na odłączenie ujemnego bieguna akumulatora samochodu. Nie chcesz, aby iskra była możliwa w Twoim miejscu pracy, ponieważ będziesz patrzeć do środka otwartego zbiornika paliwa. Zgaszenie cygara w tym momencie jest dobrym pomysłem.

Odłącz wtyczkę od górnej części nadawcy paliwa. Istnieją różne modele na różne lata – na ’85 jest to trójzębne połączenie w konfiguracji kwadratowej. Starsze modele mają wtyczkę w kształcie łuku z trzema przewodami. Nowsze modele mają inne złącze. Aby zapewnić sobie trochę więcej miejsca, można rozłączyć połączenie z pompą paliwową, która jest również dostępna w tym obszarze. Przesuń przewody z drogi.

Nadawca jest mocowany do zbiornika za pomocą plastikowego pierścienia, który przykręca go do góry. Tak jak w starych słoikach murarskich, starożytni używali do przechowywania owoców lub warzyw (za nimi tęsknię). Najprawdopodobniej będzie to bardzo ciasne i niemożliwe do poluzowania ręką. Używam szczypiec średniokanałowych, aby przesuwać je w małych odstępach. Jeśli naprawdę się zacięła, można chwycić pierścień blokujący w szczypcach i stuknąć go młotkiem. Po uruchomieniu należy go dość łatwo zdjąć. Istnieje specjalne narzędzie Saab do usuwania tych oczywiście, ale widziałem tylko nieostry obraz jednego z nich w instrukcji Bentleya.

Zdejmij pierścień blokujący, a teraz powinieneś być w stanie wyciągnąć górną część starego złamanego nadawcy. Nie wyrzucaj go jeszcze – jest gumowa uszczelka, którą musisz zdjąć, jeśli zapomniałeś kupić nowy. Sprawdź uszczelnienie i upewnij się, że nie jest ono w całości zgniecione. Albo grotty.

Teraz jest to zabawna część projektu – łowienie paliwa. Wyciągnięcie starej rury, dna i pręta ze zbiornika jest Twoim celem. Pozostawienie ich w zbiorniku prawdopodobnie nie spowoduje problemu, ale szanse na to, że dziwny dźwięk z nich grzechotanie wewnątrz zbiornika są wystarczające, aby ten krok był warty zachodu. Jeśli nosisz łańcuszek lub jakąkolwiek inną odzież wywołującą iskrzenie, teraz jest dobry czas na zmianę. Żadnych elektronarzędzi, palników butanowych lub podobnych nie należy używać, ponieważ chodzenie z kaboomem byłoby złe. Moim ulubionym narzędziem do łowienia ryb jest retriever części, który ma około trzech stóp długości i ma tłok, który aktywuje pazur na końcu. Jest to ważne narzędzie sklepowe i warte swojej ceny, kiedy go potrzebujesz. Świetnie nadaje się do łowienia okablowania pod dywanem, przez ściany ognioodporne i chwytania zrzuconych śrub z niewygodnych miejsc w komorze silnika, dobrze sprawdza się również przy chwytaniu frytek koleżanki z daleka, a także przy wyciąganiu starych kawałków nadawcy poziomu paliwa ze zbiornika. Upewnij się, że jest czysta, zanim pójdziesz po nią w swojej cennej benzynie.

Wieszak na płaszcze również zadziała i dodaje dodatkowy element wyzwania.

Kiedy już będziesz miał odłamki, zobaczysz, że słaby punkt urządzenia znajduje się blisko góry, gdzie aluminiowa rura mocowana jest do mosiężnej sekcji. Całość jest trzymana razem z tym mięsistym prętem i kilkoma chwytakami na górze. Na szczęście mamy powiększonego nadawcę, który zastąpi nadawcę bustykalnego.

Zamontuj pierścień uszczelniający na nadawcy. Powoli włóż go do zbiornika, ponieważ przepełni się, jeśli zbiornik jest pełny, a na wypełnienie nadawcy gazem potrzeba czasu. Przypomnij orientację wtyczki po wyjęciu nadawcy i ustaw ją tak, aby wtyczka była o 180 stopni wyłączona, tak aby po dokręceniu znajdowała się we właściwym miejscu do ponownego zamocowania okablowania. Upewnij się, że pierścień blokujący jest prosty. Powinien on zacząć się łatwo przykręcać, a następnie sprawić, aby był przytulny. I give it a good 1/4 to 1/2 turn with the szczypce before calling it good enough. Ponownie podłącz okablowanie dla nadawcy. Zauważ, że pozwalasz, aby górna część obracała się zbyt mocno, a przewody nie dosięgną. Przeczytaj ponownie ten paragraf i spróbuj ponownie.

Nie zapomnij ponownie podłączyć przyłącza pompy paliwowej, jeśli je rozłączysz! Tak, zrobiłem to i trudno jest uruchomić samochód, jeśli pompa paliwowa nie ma zasilania.

Wchłonąć rozlane paliwo w depresji wokół nadawcy za pomocą ręczników papierowych.

Podłącz baterię i przekręć kluczyk, aby upewnić się, że nadawca działa – powinieneś zobaczyć poziom prawidłowo wyświetlany na wskaźniku teraz. Zrobiłem wystarczająco dużo z nich, aby dowiedzieć się, że istnieją różnice pomiędzy nadawcami i że czasami wymiana nie będzie wyświetlać pełnego lub pustego zbiornika w tym samym miejscu na przyrządzie, do którego przywykłeś. Cope.

W nieśmiertelnych słowach instrukcji naprawy wszędzie, instalacja jest odwrotnością demontażu lub czymś w tym rodzaju.